Nawigacja
Strona główna
Kontakt
O szkole
Dokumenty szkolne
E-dziennik
Artykuły
News
Plan lekcji
Materiały dydaktyczne
Kącik matematyczny
Wolontariat
Szukaj
Do pobrania
fun.tv
FAQ
Deklaracja dostępności
Biuletyn informacyjny

Zapraszamy do SP nr 2!
Biuletyn str. 1
Biuletyn str. 2

Od września do czerwca...


Nasz profil na Fb

Doradztwo edukacyjno-zawodowe

Na padlecie znajdziesz informacje, które mogą pomóc w wyborze drogi kształcenia oraz w wyborze drogi zawodowej. Zapraszamy!

Klauzula informacyjna zgodnie z RODO

Klauzula informacyjna zgodnie z RODO


Master of English
Napisane przez kgfusion dnia 05/16/2016 17:10
III OGÓLNOSZKOLNY KONKURS O TYTUŁ „ MASTER OF ENGLISH”.
UWAGA UCZNIOWIE!!! PRZED NAMI III JUŻ EDYCJA KONKURSU Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO!!!

Zagadnienia do konkursu „ Master of English”.

Konkurs odbędzie się w dniu 02.06.2016r. w MZS w Strzyżowie i ma charakter ogólnoszkolny. Przeznaczony jest dla uczniów klas I-III gimnazjum. Zgłoszenia do konkursu do dnia 25 maja prosimy kierować do organizatorów – nauczycieli języka angielskiego: p. Agnieszki Witek oraz p. Wojciecha Pikuli.

Zagadnienia do konkursu „ Master of English”.

1. Gramatyka:
• zaimki osobowe i przymiotniki dzierżawcze,
• liczba mnoga rzeczowników,
• czasownik "to be", "have got", ”can”
• zaimki wskazujące "this/that; these/those",
• konstrukcje: "there is/isn't", "there are/aren't",
• przyimki czasu i miejsca,
• rodzajnik nieokreślony "a/an" i określony "the",
• zaimki dzierżawcze i osobowe,
• liczebniki główne i porządkowe,
• czasy teraźniejsze: Present simple i Present continuous,
• some i any,
• przysłówki częstotliwości, pozycja przysłówka w zdaniu
• forma dzierżawcza: saxon genitive,
• tworzenie pytań ogólnych i szczegółowych;
• czas Past simple.
• czasy gramatyczne: Future simple i „going to" i Present continuous dla przyszłości,
• porównanie czasów: Present simple i Present continuous,
• czas Past continuous, Present perfect,
• nieregularna liczba mnoga rzeczowników,
• stopień wyższy i najwyższy przymiotnika, porównania z as ...... as,
• rzeczowniki policzalne i niepoliczalne,
• "many/much, some/any/no", (a) few/(a) little, a lot of,
• pytania: "How much ?", "How many?",
• czasownik “have”, “have to” i “have got”,
• czasowniki modalne: “can; must; should, would, shall, could, may, might”,
• liczebniki porządkowe,
• tryb rozkazujący,
• some/any/no/every + thing, body, one, where,
• zdania czasowe,
• zdania warunkowe I typu,
• tworzenie przysłówków i ich pozycja w zdaniu,
• podstawowe „phrasal verbs”,
• przymiotniki i przysłówki; przymiotniki o przeciwnym znaczeniu.
• czasy: Present perfect simple i Present perfect continuous,
• “question tags”,
• zdania warunkowe II typu,
• "phrasal verbs",
• bezokolicznik czy gerund po konstrukcji czasownikowej,
• „enough” z przymiotnikiem i rzeczownikiem, too,
• strona bierna w czasach simple,
• czasowniki: „do, make i take”,
• so i neither/nor,
• zdania przydawkowe definiujące i niedefiniujące,
• przyimek z przymiotnikiem i rzeczownikiem i czasownikiem,
• pytania pośrednie.

2. Funkcje językowe i słownictwo:
• wiek i miejsce zamieszkania, dane personalne,
• zwierzęta dzikie i domowe,
• zegar, dni tygodnia; nazwy miesięcy i pór roku, daty
• przedmioty niezbędne w szkole, klasa szkolna,
• nazwy pomieszczeń w mieszkaniu i domu, meble i sprzęty,
• spędzanie wolnego czasu, wakacje,
• moja rodzina,
• zajęcia w wolnym czasie, hobby i zainteresowania,
• części ciała i ubrania,
• codzienne czynności, obowiązki domowe,
• cechy wyglądu człowieka: wzrost, fryzura, oczy,
• pogoda i zjawiska atmosferyczne,
• jedzenie: owoce i warzywa, nazwy posiłków,
• kraje, narodowości i języki,
• typowe miejsca w mieście i na wsi.
• podróżowanie, wakacje,
• praca, zawody i czynności z nimi związane,
• opis wyglądu i osobowości człowieka,
• uczucia i emocje,
• wyrażanie opinii, planów, zamiarów,
• jedzenie i jego składniki, sposób przygotowania,
• technologie informacyjne, komputery,
• zdrowie, choroby, ich objawy i leczenie, wypadki,
• pogoda, krajobrazy,
• spędzanie wolnego czasu,
• prośba o pozwolenie, odmowa, dawanie pozwolenia,
• porównywanie rzeczy,
• szkoła, przedmioty szkolne,
• praca człowieka, zawody,
• żywność i napoje, tradycyjne jedzenie,
• sklepy i zakupy,
• sporty, umiejętności sportowe i wydarzenia sportowe,
• różne formy transportu.
• udzielanie rad,
• środowisko naturalne i ochrona środowiska; klęski żywiołowe,
• wyrażanie preferencji,
• dziedziny kultury, rodzaje muzyki i instrumenty muzyczne, film, TV, literatura,
• życie rodzinne i towarzyskie, konflikty i problemy społeczne,
• święta i uroczystości,
• edukacja, rodzaje szkół,
• formułowanie sugestii i propozycji, akceptowanie lub odmowa,
• obowiązki i prace domowe,
• problemy społeczne, przestępczość
• nauka i technika, odkrycia naukowe, technologie informacyjno-komunikacyjne,
• narzędzia pracy człowieka,
3.Możliwe elementy wiedzy o kulturze krajów anglojęzycznych.

Literatura do konkursu “ Master of English”.

PUBLIKACJE

Sandy Jervis New Grammar Time 2-5, Pearson,
Dooley J. and Evans V. Grammarway 2-3, Express Publishing
Vince M. Intermediate Language Practice, Macmillan
Seria English Vocabulary in Use, Cambridge University Press
Peter Watcyn-Jones Test your idioms, Pearson
Peter Watcyn-Jones Test your prepositions, Pearson
Peter Watcyn-Jones Test your phrasal verbs, Pearson
Cleary M. World Around; An Intercultural Journey Through English-Speaking Countries,
Oxford Guide to British and American Culture, Oxford University Press
Jackie Maguire Seasons and Celebrations, Oxford University Press
Vicky Shipton American Life, Penguin Readers
Vicky Shipton London, Penguin Readers
Anne Collins British Life, Penguin Readers
Fiona Beddall A History of Britain, Penguin Readers
Vicky Shipton New York, Penguin Readers

http://www.americanenglish.state.gov/
http://www.usinfo.pl/zoom/
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/

Zalecana literatura :

- English Grammar In Use (intermediate) – R. Murphy;
- Round-up English Grammar Practice (4-6) – V. Evans;
- Oxford Practice Grammar – J. Eastwood;
- Grammar Practice for Intermediate Students – E. Walker, S. Elsworth;
- Macmillan English Grammar in Context (intermediate) – M. Vince
- Oxford Word Skills (intermediate) – R. Gairns, S. Redman
- Target Vocabulary 1, 2, 3 – P. Watcyn – Jones;
- English Vocabulary Organiser – C. Gaugh;
- Idioms Organizer – J. Wright;
- Intermediate Vocabulary – B. J. Thomas
- Britain Today – Richard Musman and D’ Arcy Adrian – Vallance;
- Oxford Guide to British and American Culture;
- Longman Dictionary of English Language and Culture;
- New York : Elementary – Intermediate (Timesaver) – D. Kiernan
- Timesaver London ! (Elementary – Intermediate) – S. Johnson and J. Myles
- Festivals and Special Days in Britain – M. Birdsall
- Timesaver Read and React – J. Myles

Nagradzamy 5 pierwszych miejsc. Laureatów i finalistów dla których przewidziano atrakcyjne nagrody i dyplomy.
Czekamy na WAS!!!


Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Przetłumacz stronę

E-dziennik UONET+
Pomoc do e-dziennika
Zdalne lekcje
Harcerska Drużna Wodna

Zapraszamy!


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Aktualnie online
Gości online: 1

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 364
Najnowszy użytkownik: eterian
Słoneczny panel
Dziś jest:

Wschód słońca: 5:24
Zachód słońca: 19:22

Dzień trwa:
13 Godzin 57 minut
I jest krótszy od najdłuższego dnia o: 4:36