"Żongluj z nami"
Dodane przez kgfusion dnia 04/22/2014 22:45
W okresie od 21.03 do 11.04. 2014r. w Miejskim Zespole Szkół w Strzyżowie odbył się cykl zajęć o charakterze profilaktycznym „Żongluj z nami”, w których udział wzięło 92 dzieci z klas I – III ze Szkoły Podstawowej nr 2. Przedsięwzięcie to realizowane było w ramach Zadania 3 Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i zostało sfinansowane przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Strzyżowie.

Współorganizatorami zajęć były: świetlica szkolna oraz pedagog szkolny. Coraz młodsze dzieci sięgają po alkohol i papierosy. Przypadki ulegania nałogom notuje się nawet w klasie IV szkoły podstawowej...
Treść rozszerzona
W okresie od 21.03 do 11.04. 2014r. w Miejskim Zespole Szkół w Strzyżowie odbył się cykl zajęć o charakterze profilaktycznym „Żongluj z nami”, w których udział wzięło 92 dzieci z klas I – III ze Szkoły Podstawowej nr 2. Przedsięwzięcie to realizowane było w ramach Zadania 3 Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i zostało sfinansowane przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Strzyżowie. Współorganizatorami zajęć były: świetlica szkolna oraz pedagog szkolny.

Coraz młodsze dzieci sięgają po alkohol i papierosy. Przypadki ulegania nałogom notuje się nawet w klasie IV szkoły podstawowej. Przeprowadzone zajęcia miały na celu uświadomienie dzieciom zagrożeń związanych z sięganiem po alkohol, narkotyki czy papierosy. Spotkania podzielone zostały na cztery etapy: Etap I – zajęcia profilaktyki uzależnień dla kl. I – III S.P. przeprowadzone przez panią pedagog Elżbietę Hart – Bożek w formie krótkiej prelekcji zakończonej quizem na temat niebezpieczeństw sięgania po alkohol, papierosy i narkotyki w młodym wieku Etap II – konkurs plastyczny na plakat profilaktyczny: „Stop nałogom” Etap III – nauka żonglowania jako alternatywna i ogólnorozwojowa forma spędzania wolnego czasu. Żonglowanie jest efektywną metodą rozwoju koordynacji ruchowo – wzrokowej, poczucia rytmu, refleksu, zdolności utrzymania równowagi oraz właściwej postawy ciała, poszerza pole widzenia, rozwija koncentrację i ćwiczy oburęczność.
Etap IV – wręczenie nagród zwycięzcom konkursu plastycznego oraz najaktywniejszym uczestnikom projektu. We wszystkich etapach zajęć uczniowie uczestniczyli chętnie i bardzo aktywnie.
Mamy nadzieję, że przekazane na zajęciach informacje pomogą w przyszłości tym młodym ludziom dokonywać prawidłowych wyborów i uczulą ich na problem alkoholizmu.

K. Duplaga