Scenariusz zajęć Easter Day
Dodane przez kgfusion dnia 04/06/2014 12:52
Scenariusz zajęć Easter Day w dniu 11.04.2014r.

Miejsce: mała sala gimnastyczna
Czas trwania: 15.00 – 18.00
1. Powitanie, odśpiewanie piosenki „ Easter Bunny” .
2. Pokaz wielkanocnej mody – wybór Króla i Królowej Wiosny.
3. Easter egg rolling – turlanie jajek ( ugotowane jajka).
4. Easter egg running – wyścig z jajkiem na łyżeczce na czas ( jajka ugotowane).
5. Konkurs na najładniejszą pisankę – rozstrzygnięcie – pisanki można zrobić w domu lub na godzinie wychowawczej...

Treść rozszerzona
Scenariusz zajęć Easter Day w dniu 11.04.2014r.

Miejsce: Mała Sala Gimnastyczna
Czas: 15.00 – 18.00
Cele:
• Wzbudzanie zainteresowania nauką języka angielskiego,
• Integracja uczniów oraz nauka działania w grupie, wspólne rozwiązywanie zadań, quizów,
• Przezwyciężanie „ lęku przed mówieniem” w języku obcym,
• Zapoznanie ze zwyczajami, zabawami podczas Świąt Wielkanocnych w krajach anglosaskich.
Pomoce i materiały:
1. Maski zajączków wykonane przez dzieci,
2. Pisanki wykonane przez dzieci do konkursu na najlepszą ( najładniejszą pisankę),
3. Baloniki do robienia zajączków,
4. Czekoladowe jajka,
5. Nagrody za konkursy,
6. Sprzęt nagłaśniający w tym płyty z muzyką,
7. Dyplomy uczestnictwa dla każdego dziecka,
8. Poczęstunek i nagrody – przygotowane przez wychowawcę oraz Klasową Radę Rodziców,
9. Karty do kalamburów,
10. Ugotowane na twardo jajka – każdy musi mieć 3 oraz każdy po małej i dużej łyżeczce,
11. Szarfy Króla i Królowej Wiosny,
12. Delegaci „ Fun Tv” – szkolnej telewizji,
13. Plastikowe kubki – 3,
14. Plastikowe sztućce, talerzyki, kubki do picia,
15. Dmuchany zając, Wielkanocna Wyspa,
16. 5 dużych kolorowych kartonów, kredki, flamastry, ozdoby,
17. Pionki do gry, kostka.

Przebieg imprezy:
1. Powitanie, odśpiewanie piosenki „ Easter Bunny” .
2. Pokaz wielkanocnej mody – wybór Króla i Królowej Wiosny.
3. Easter egg rolling – turlanie jajek ( ugotowane jajka).
4. Easter egg running – wyścig z jajkiem na łyżeczce na czas ( jajka ugotowane).
5. Konkurs na najładniejszą pisankę – rozstrzygnięcie – pisanki można zrobić w domu lub na godzinie wychowawczej.
6. Easter hunt – poszukiwacze jajek – szukanie ukrytych w szkole czekoladowych jajek, poprzedzone szukaniem jajek w postaci quizu.
7. Wielkanocny quiz – rozwiązywanie zagadek, rebusów świątecznych w języku angielskim.
8. Kalambury – dzieci losują kartę przygotowaną przez nauczyciela – ich zadaniem jest odegranie bez pomocy słów ( gesty, mimika) słowa lub sytuacji przedstawionej na obrazku.
9. Zabawa „ Czarny zając” – dzieci przebrane w maski zajączków jedno dziecko bez maski – dzieci chodzą po Sali w takt muzyki czarny zając spaceruje na hasło – „ Easter” wszystkie zajączki zastygają w określonej pozie. Kto się poruszy zmienia „ czarnego zajączka”.
10. The leader – dzieci w kółeczku z ugotowanymi na twardo jajkami na łyżeczkach, ręka wyciągnięta przed siebie. Leader – nauczyciel wydaje polecenia w języku angielskim np. hop on one leg, turn round itd. ,dzieci wykonują polecenia do momentu, gdy jajko upadnie. Wygrywa osoba, która najdłużej utrzyma jajko.
11. Zabawa –„Krzesło parzy”.
12. Zabawa - „ Memory game” – nauczyciel w kółeczku układa różne przedmioty związane ze świętami, następnie zawiązuje oczy jednemu dziecku i zabiera przypadkowo wybraną rzecz. Zadaniem dziecka jest odgadnąć czego brakuje. Za prawidłową odpowiedź nagroda.
13. Zabawa „ trzy kubki” – do plastikowych kubeczków wkładamy kolejno obrazki: zajączka, jajka, koszyczka. Następnie odwracamy kubki i kręcimy nimi. Zadaniem dzieci jest odgadnąć w którem kubku jest zajączek.
14. Zabawa „ Alphabetical order” – kto pierwszy ułoży wyrazy.
15. Robienie zdjęć indywidualnych i grupowych – Wielkanocna Wyspa.
16. Malowanie „ Mega Pisanek” – konkurs.
17. Zabawa „ Gdzie jest zając” – ukrywamy zająca, jedno dziecko wychodzi z Sali, następnie naprowadzanie hasłami musi odszukać zgubę.
18. Kręcenie jajkiem na czas – mierzymy stoperem.
19. Zakończenie imprezy, zawieszenie pamiątkowych pisanek – olbrzymów w sali, poczęstunek.
20. Wręczenie dyplomów uczestnictwa.

prowadzący warsztaty - Agnieszka Witek, Andrzej Charzewski